Annie Lennox förklarar sitt engagemang för HIV och AIDS

När jag var tonåring i slutet av 80-talet (och faktiskt en bit in på 90-talet också om man ska vara noga) så var vi väldigt väl informerade om HIV och AIDS. Om hur sjukdomen spreds och hur man skyddade sig.
Tyvärr känns det som om sjukdomen har fallit lite i glömska de senaste åren. Trots att inget botemedel eller vaccin finns ännu (däremot väldigt bra bromsmediciner. Främst till oss lite rikare människor i västvärlden).

Därför är jag så lycklig över att det finns eldsjälar som Annie Lennox som fortsätter att engagera sig i kampen mot HIV och AIDS.
Här berättar hon om sitt engagemang och förklarar varför hon bär en t-shirt med texten "HIV positive":



Mina yngre läsare (och även de äldre som tror sig vara odödliga) ger jag uppmaningen:

LÄS PÅ om HIV och AIDS. Skaffa er kunskap. Och framför allt:

ANVÄND KONDOM!

Det skyddar inte bara mot oönskade graviditeter utan även mot sexuellt överförbara sjukdomar.

Kommentarer
Postat av: Safe

Jag har en kompis som inte använder kondom för hon litar på folk när de säger att de är friska..

Det är lite som rysk roulette måste jag säga. Skulle alla vara ärliga, skydda sig och framför allt testa sig skulle vi inte ha de här sjukdomarna mer.

2011-12-02 @ 15:42:27
URL: http://safestar.blogspot.com
Postat av: Maria

Kondom räddar liv! Likaså kunskap. Många i den yngre generationen vet inte ens vad HIV är eller hur det smittar.

2011-12-02 @ 19:22:03
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0