Hittills idag

Min arbetsdag var slut redan klockan åtta i morse efter en övernattning i Malmö. Därefter åkte jag hem och läste ut Liza Marklunds senaste, "Du gamla, du fria", som skulle lämnas in idag.

Den får 1 plus i betyg eftersom den påminde mer om ett politiskt manifest än en spänningsroman.

När jag gick hem från bussen i morse var det rejält kallt (jag tippade spontant på minus tjugo men enligt termometern var det bara minus en vid tillfället). Därför byltade jag på mig rejält inför promenaden till biblioteket. Uggs, mössa, vantar, fleecetröja plus dunjacka.

Jag erkänner att det var lite väl överdrivet. Jag höll på att svettas bort innan jag ens kommit fram.

Men jag lyckades ändå kånka hem fem nya lånade böcker.

Nu ska jag ställa mig och göra en Boeuf bourguignon i min nya, vackra, gröna Le Creuset-gryta.

Kommentarer
Postat av: Tress

Det var inget knas med termomentern då? hihi :)

2011-12-08 @ 08:50:15
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0