Dagens mest välkomna rubrik

EXTREMKYLAN SLÄPPER TAGET

Inte en dag för tidigt. Uppskattningsvis tar det mig cirka tio-tolv minuter att gå hem ifrån stationen (nu kommer personer som vet vart jag bor tänka "tar det verkligen sååå lång tid?" och svaret är: "ja, det gör det med när man behöver släpa två jobbväskor i uniform i uppförsbacke!").

Utan att överdriva det minsta så var jag i morse orolig över att få frostskador på benen under den lilla promenaden. Nu kanske inte 40 den nylonstrumpbyxor är den ultimata klädseln i denna kyla eller vid något annat tillfälle över huvud taget. Men ändå!

För att återfå värmen i kroppen (samt återuppliva benen som jag ett tag trodde hade dött) tog jag mig till gymmet och körde ett spinningpass.

Det hjälpte. Jag tackar min överskottsenergi som hjälper mig härda ut tills vårvärmen kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0