Positiv överraskning på vågen

Jag har en digitalvåg hemma. Den har ett par år på nacken nu och jag har ännu inte behövt byta batterier. Den ska tydligen själv visa när det är dags att göra det (fick jag veta efter att ha letat fram instruktionshäftet).
Jag började nämligen att misstänka att den var i behov av ett batteribyte efter att jag ställde mig på vågen efter jul- och nyårsfirandet.

Det blev inte alls så mycket träning som jag hade räknat med under december. En envis förkylning i mitten på månaden satte stopp för det. Och sedan kom julen med all julmat och godis. Ja, det blev helt enkelt inte en hälsosam månad.

Därför fruktade jag att väga mig efter nyår. Rejält. Men jag gjorde det ändå och vågade visade ungefär sju kilo mindre än vad jag hade trott att den skulle göra. Sju kilo mindre! Hur ofta är det åt det hållet?

Självklart trodde jag därför att vågen inte visade rätt antal kilo. Därför behövde jag kontrollera den. Vilket blev omständigt.
Först ställde jag mjöl och sockerpåsar på den. Men de vägde tydligen för lite för då ville vågen inte visa någon vikt alls.

Så jag fick ta mamma till hjälp. Eftersom hon har en bruten arm nu skulle hon häromdagen besöka en sjukgymnast. Hon fick helt enkelt ställa sig på min våg precis innan hon skulle iväg. Sedan fick hon be om att få väga sig hos sjukgymasten också. Diffade det på ett eller två kilo så var nog min våg ok. Var det mera så skulle jag veta att den var trasig eller i behov av ett nytt batteri.

Det skilde 100 gram! Vilket innebar att min digitalvåg visade korrekt vikt.

Jag väger alltså sju kilo mindre än vad jag hade räknat med!

Det bådar gott inför träningsvåren.

Kommentarer
Postat av: Sabina

WoW det var kul grattis. Du är så duktigt som tränar, jag kan inte ta mig för det hur jag än försöker. Ska dock prova Zumba nu på måndag, vi får väl se hur det går;)

//Sabina

2011-01-16 @ 09:30:21
URL: http://grewe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0