En natt i Köpenhamn

Sedan igår förmiddags har jag haft en bedrövlig huvudvärk. Ja, faktiskt gränsfall mot migrän. Efter en tolv timmar lång arbetsdag kom jag slutligen fram till hotellet i Nyhavn i Köpenhamn och det enda jag ville var att ligga i ett svalt rum och få en god natts sömn.

Hotel Neptun - som hotellet hette - visade sig vara ett pittoreskt hotell där man bevarat den gamla känslan från den tiden då det byggdes. Oerhört charmigt men dessvärre innebar det också att det inte fanns någon luftkonditionering på rummet.
Att öppna fönstren gav föga effekt eftersom Köpenhamn igår var som en ångbastu. Varmt och fuktigt.


Morgonmad i morse. Lägg märke till den otroligt coola rosa stolen. Brödet var bland det godaste jag någonsin ätit. Det innehöll både nötter och frön.


Utsikten från frukostbordet. Jo, den här bilden är tagen inomhus. Man får känslan av att sitta på en innergård.


Ett mycket annorlunda hotell i de allra mysigaste kvarteren i Köpenhamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0