Kladdkaka med tryffel

Många passagerare lämnar kvar lästa skvallerblaskor ombord vilket gör att jag a) är mer uppdaterad i skvaller än vad jag anser vara sunt b) hittar många nya recept att testa.
I ett nummer av Svensk Damtidning hittade jag receptet på Kladdkaka med tryffel. Betoningen ligger på kladd. Jag testade att göra denna i förmiddags.

INGREDIENSER:

200 gram smör/margarin
3 dl strösocker
1,5 msk vaniljsocker
1,5 dl kakao
3 ägg
2 dl vetemjöl

tryffel:

100 gram mörk choklad
1 dl grädde

hackade nötter på toppen om man vill

GÖR SÅ HÄR:

Smält smöret och rör ner socker, vaniljsocker och kakao. Tag smeten från värmen och rör ner ett ägg i taget. Blanda ner vetemjöl.
Grädda i en ugnsform med löstagbar botten (jag valde en fyrkantig idag) i 15 minuter på 175 grader.

Värm grädden och chokladen och bred den över kakan. Strö över nötter om det önskas. Skär sedan upp i små bitar.


Kommentarer
Postat av: Fia

Ser riktigt god ut!

2011-07-28 @ 14:29:08
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Sabina

OMG!!!

2011-07-28 @ 17:55:25
URL: http://grewe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0