Vi har möjligheten att göra någonting!

Fredrik Virtanen skriver idag en ganska träffande krönika i Aftonbladet om de senaste dagarnas händelser. Jag läste den på pendeltåget hem och kom att tänka på ett par rader som jag läste för många herrans år sedan i en bok som hette "Balladen om John och Yoko"

Det är till tröst för dem som sörjer att kunna göra någonting för de stupades sak
- att inte ha låtit dem dö förgäves.
Även om man känner hopplöshet och djup förtvivlan
får man inte svika ett ledarskap som betytt så mycket för mänskligheten

Vi har möjligheten att rädda livet på miljontals människor i östra Afrika som har drabbats av den värsta torkan på 80 år. VI har den möjligheten.

Vore det inte det finaste vi kunde göra för våra norska bröder och systrar som gick en så tragisk död till mötes? Jag tror att de hade velat att vi gjorde så. Att deras död inte skulle vara förgäves. Att vi i all förtvivlan och sorg gjorde någonting mänskligt för andra i nöd.

Är ni med mig?


Kommentarer
Postat av: Tress

Jag är sååå med dig!

2011-07-25 @ 17:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0