Housewife-dag

Jag sov bedrövligt dåligt i natt. Det gör jag när det är för varmt i rummet där jag ska sova. Jag behöver sova svalt.
Inte för att jag klagar på värmen. Nej då. Om vi hade den här årstiden varje dag året om skulle vi alla vara gladare och mer harmoniska människor. Tro mig.

Jag får lösa det på något annat sätt. Hämta upp mina bordfläktar från förrådet och placera dem runt om i lägenheten. Det brukar hjälpa.

Det blev en housewife-dag hemma idag annars. Ner till tvättstugan klockan åtta och slängde i ett par maskiner med tvätt. Rensade sedan kylskåpet på gamla glasburkar (det var tydligen ett tag sedan jag gjorde det, för jag hittade en burk med svartvinbärsgelé som gick ut 2005) och skurade badkaret.
Läste ut en bok - Cecelia Aherns "Om du bara kunde se mig". Men jag bryr mig inte ens om att recensera den här på bloggen. Aldrig har en "feel good"-bok fått mig att känna mig så illa till mods. Den får bara 1 plus i betyg.

Sedan började jag läsa en ny bok, "Askungar" av Kristina Ohlsson. Trodde att Carin Gerhardsens nya -  "Helgonet" - skulle komma med posten den här veckan men såg sedan att den inte släpps förrän den 14:e, alltså nästa vecka.

Efterlängtad spinning ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0