Oförutsedd utgift

Jag sov i Las Palmas i går. Det första jag gör när jag kommer dit är att gå raka vägen till närmsta matvaruaffär och köpa hem massor med godsaker. Som spanskt kaffe, pimientos, chips med jamónsmak, Sangria.


Den här gången köpte jag även majssnacks (längst ner till höger i bild). De smakar ungefär som opoppade popcorn och är väldigt hårda i konsistensen.


En närbild på rackarna, som numera går under namnet "Tandmördarna". Satt och tuggade på dessa framför tvn igår. Helt plötsligt kändes det annorlunda i munnen. En av tänderna i underkäken hade spruckit. Det var inte med i månadsbudgeten. Har en känsla av att det kommer att kosta mig en slant.

Onödig, oförutsedd och ovälkommen utgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0