Note to self: Drick mer vatten!

Luftfuktigheten på min arbetsplats är cirka 11 % (alltså: väldigt torr luft). Dessutom tränar jag bra mycket mer än genomsnitts-Svensson.
Jag behöver inte göra några avancerade uträkningar för att komma fram till att jag dricker för lite vatten.

Häromdagen gav jag mig själv löftet att just dricka mera vatten. Särskilt nu på sommarhalvåret blir det mer påtagligt hur dålig jag är på det. Och med handen på hjärtat: hur svårt kan det egentligen vara?

Problemet jag har är att jag har svårt att dricka när jag inte är törstig. Jag måste tvinga i mig vätska. Påminna mig själv att det är viktigt.

Jag kämpar på med mitt vatten! Det är ju bra för så många anledningar.

Gör det ni också, kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0