SATS firar "icke-helger"

I går satt jag och planerade de kommande två veckornas träning. För att vara säker på att få plats på vissa klasser på gymmet måste man boka sig i förväg.
Då upptäckte jag att SATS Märsta (samt många andra anläggningar i Storstockholmsområdet) har stängtKristi himmelfärds dag.

Jag skulle tippa på att 70-80 % av dem som tränar här i förorten är skiftarbetare (närheten till Arlanda gör oss till det). För oss finns inga röda dagar. Dessutom känns just Kristi himmelfärd (liksom 1 maj) som en "icke-helg".

Jag har full förståelse för om SATS väljer att ha stängt på julafton och nyårsafton. Men Kristi himmelfärd? Nej, för mig känns det bara som en ursäkt för att kunna ha stängt.

Ingen kan inbilla mig att det här är en helgdag som någon uppmärksammar speciellt mycket! Tyvärr kan jag inte kalla det för någonting annat än dålig kundfokus.

Kommentarer
Postat av: get my ass into shape

Jag håller med, riktigt dåligt att hålla stängt. På mitt gym har vi öppet men med lite färre klasser så möjligheten till träning finns i alla fall...

2011-05-19 @ 20:39:56
URL: http://getmyassintoshape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0