Jag bjuder på ett litet missöde...

Nu är jag hemma efter en liten Sverige-turné. Därför det snåla uppdaterandet.

Ska faktiskt bjuda er på en bild av ett missöde jag hade i köket i tisdags innan jag åkte iväg. Jag skulle testa att göra en saffranskladdkaka och testade ett recept från Matklubben som mamma skickat över till mig. Anade lite oråd när det skulle vara 4,5 dl strösocker i smeten. Den långa gräddningstiden (35 minuter) var jag också skeptisk till.

Redan efter tjugo minuter i ugnen såg min saffranskaka ut så här:



Efter detta sällsynta missöde vet jag åtminstone hur jag ska göra min kladdkaka nästa gång. Jag tar helt enkelt och gör en vit chokladkladdkaka och har i lite saffran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0