Bär reflexer på kvällarna!

Apropå höstmörker...

Sedan flera år tillbaka ska ju bilar stanna och släppa fram gångtrafikanter vid övergångsställen som saknar trafikljus (hur olycksstatistiken ser ut efter denna lag infördes vågar jag inte ens spekulera i).

Tyvärr tänker inte gångtrafikanter på att de inte syns i mörkret utan går bara rakt ut i gatan på kvällarna utan att bära reflexer (varför det inte finns en lag på att man ska bära reflexer när det är mörkt vet jag inte).

Kära medmänniskor: NI SYNS INTE I MÖRKRET UTAN REFLEXER!

I synnerhet blir jag ledsen i hjärtat när jag ser hundägare som är ute med sina hundar med inte sätter på dem reflexer. Hundar kan nämligen inte göra det själv - här måste hundägarna ta sitt ansvar!

Är vi överens om att alltid bära reflexer på kvällarna från och med nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0