"Nigellas jul" - ett måste i julstöket

Rätterna på ett engelskt julbord skiljer sig till stor del från det svenska. Men vill man ha ett alternativ till julskinka, sillar och glögg så är "Nigellas jul" det självklara valet.

Boken är rikligt illustrerad med vackra bilder på fantastiska maträtter, sötsaker och drycker. Man får genast lust att ställa sig vid spisen och själv prova att skapa dessa härliga och inbjudande recept.
Till varje recept får vi dessutom små tips om hur vi förenklar matlagningen och planeringen av den av författarinnan själv (som inte gör någon hemlighet av att hon älskar att laga mat men det får absolut aldrig bli för komplicerat).

Nigella Lawson lagar mat med största passion och just julen ligger förmodligen henne varmt om hjärtat. Jag kommer definitivt att hämta mycket av min inspiration till årets - och framtida - julbord från Nigella. Speciellt mycket ser jag fram emot varm polkagrischoklad.

"Nigellas jul" är dessutom oerhört prisvärd. 

Rekommenderas varmt.

BETYG: 5 av 5

Nigella jul : mat, familj, vänner, fester
Bild lånad av Adlibris där boken endast kostar 124 kronor.

Kommentarer
Postat av: Tress

Åh, då ska jag nog skaffa båda dessa högt rankade böcker:) Tack för tipset!

Kram

2011-10-06 @ 21:12:35
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0