SL har humor i alla fall!
SL kanske inte har direkt koll på vart deras bussar befinner sig eller om de håller tidtabellen eller dyker upp över huvud taget men man måste ändå ge dem cred för snabba svar vid klagomål (även om jag kanske hade föredragit en annan prioritering).
Knappt en halvtimme efter att jag skickat in mitt senaste klagomål till dem i går kväll fick jag svar. Trots att jag bad dem att bara svara mig om de var villiga att ersätta mig för samtalskostnaderna i mobilen (för er lyckliga satar som aldrig har haft med SL att göra kan jag informera att deras "kundtjänst" har ett vanligt 08-nummer vilket innebär att det kostar skjortan att sitta i telefonköer dit flera gånger i månaden).
Här är svaret de gav mig igår:
Svar från SL Kundtjänst
Hej Maria!
Tack för ditt e-brev.
Buss 583 12.02 från Märsta - Halmsjön var försenad på 15 minuter på grund av köer. Jag beklagar att min kollega som tog emot ditt samtal inte kollade upp varför bussen inte dykt upp.
Jag beklagar att trafiken inte har motsvarat dina förväntningar och jag har full förståelse för att du hör av dig till oss.
Jag har skickat dina synpunkter vidare till de ansvariga och vi kommer att använda dem i vårt arbete med att förbättra kollektivtrafiken. Vi prioriterar alltid punktlighet, eftersom vi vet att den är så viktigt för er resenärer.
Det är viktigt för oss att du och våra andra resenärer kan ta er fram tryggt, säkert och enligt tidtabellen.
Tryggt, säkert och enligt tidtabellen?
Ja, humor har de i alla fall!