Pepparrotskräm som fungerar till det mesta

I torsdags fick jag göra min påskmiddag eftersom jag skulle iväg och jobba hela helgen (tänkte faktiskt fortsätta mitt påskfirande idag då jag är ledig).
Det blev ugnsbakad delikatesspotatis med timjan (egentligen skulle det vara mandelpotatis men den var slut överallt), helstekt rostbiff och en pepparrotskräm som kommer att tillagas ofta här hemma.

Röran passar förmodligen till all slags kött och blir troligtvis väldigt god även till lax.

INGREDIENSER:

3 dl gräddfil
2-3 msk smält smör (riktigt smör)
1-2 msk riven pepparrot
några dillkvistar
salt, peppar

Gräddfilen ska vara rumstempererad och smöret något avsvalnat men sedan är det bara att röra ihop allting och servera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0