Påskpanelen om elände och fruktan

Min påsk kommer att tillbringas i Köpenhamn och Dubai. Därför bjuder jag på Påskfredagspanelen redan idag:

1. VILKEN HISTORISK PERSON AVSKYR DU MEST?

Jag nämner tre: Hitler, Stalin och Usama Bin Laden. Det finns många rötägg i vår historia och tyvärr lever många även idag.

2. VAD ÄR ELÄNDE FÖR DIG?

Ett liv utan kärlek och glädje.

3. VAD ÄR DITT MOTTO I LIVET?

Jag börjar varje morgon med sinnesro-bönen. Den är faktiskt väldigt bra att leva efter:

"Ge mig styrka/sinnesro att finna mig i det jag inte kan förändra.
Ge mig mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden"

Mer vardagligt (och på jobbet) kör jag efter mottot: "Förenkla livet". Jag blir alldeles nervös att vara i närheten av människor som hela tiden ska försvåra saker i onödan.

4. VAD FRUKTAR DU MEST?

Att jag ska förbli barnlös.

5. NÄR LJÖG DU SENAST?

Jag avskyr verkligen när folk ljuger för mig, därför försöker jag undvika att göra det själv. Enda undantaget är vita små lögner när man ska försöka hemlighålla en överraskning till exempel. Då är det ok. Inte annars.
Ärlighet varar alltid längst (även om sanningen gör ont).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0