Sövande tråkigt i Sandhamn

Jag har givit Viveca Sten ytterligare en chans med hennes senaste Sandhamn-deckare, "I stundens hetta". Men ljuv musik vill helt enkelt inte uppstå mellan oss. Och hettar till gör det inte heller, trots att titeln vill påstå det.
 
Tvärtom gör boken mig ganska uttråkad eftersom det aldrig blir riktigt spännande. Istället retar jag mig på att Sten envisas med att hålla kvar vid den enerverande karaktären Nora, vars uppgift i böckerna är obegriplig. Den här gången har Sten löst det med att Noras nya pojkväns tonårsdotter passande "försvinner". Men det är tröttsamt att läsa.
 
Nej, den här boken går mig obemärkt förbi. Om en vecka har jag glömt handlingen helt.
 
BETYG: 1 av 5
 
I stundens hetta
Bild lånad av Adlibris.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0