Tips på aktiviteter vid en ofrivillig husarrest

En gammal vän skrev häromdagen: "Har man Facebook så behöver man ingen termometer". Och det stämmer ju. Idag har sidan överösts med bilder och kommentarer om snökaoset i Stockholmsområdet.
 
Eftersom jag har ledig dag idag så behöver jag inte utmana ödet med att gå utanför dörren (tror faktiskt inte ens att det är möjligt i skrivande stund).
Jag gjorde tidigt en lista på saker som jag skulle kunna göra istället vid min ofrivilliga husarrest:
 
Raka benen (klart), göra en ansiktsbehandling (också klart), ytterligare en plåt med saffransbiscotti (på gång), sortera böcker som jag ska sälja på loppmarknad i sommar (kanske under dagen), dammsuga, sortera mitt kryddskåp (misstänker att jag har sparat tomma burkar där), pedikyr (kan jag göra senare framför tvn), läsa böcker (finns inget bättre än att lägga sig i soffan och göra det), göra matlådor (ska testa min nya mixer i eftermiddag och göra laxfärsbiffar), beställa några julklappar på nätet.
 
Ja, vänner. Det är bara fantasin som sätter gränser för aktiviteterna. Och för er som måste ta er till och från jobben med bil idag: Kör försiktigt!
 
Bild från min balkong...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0