Vaknar upp i kaos

Vilket antiklimax! När jag somnade igår kväll var jag som ett litet barn natten innan julafton. Mina planer idag bestod av ett besök på julmarknaden i Gamla stan, en sväng förbi The English shop samt det viktigaste av allt: en träff med min fina vän Martin.
 
Jag vaknade upp i ett fullständigt kaos. Det stormar i sidled, Arlanda flygplats har till och med stängt för tillfället (det ger en obehaglig tystnad där jag bor) och texten som mötte mig på SL´s hemsida var: "Kraftiga förseningar och reducerat trafik pga rådande väderlek".
 
Det är vid sådana här tillfällen man får gilla läget och finna sig i det man inte kan förändra.
 
Det kanske blir lite nytta gjort här hemma idag istället. Julmarknaden och The English shop finns kvar. Och även Martin som får vänta på sina saffransbiscotti ett tag till.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0