Fredagspanelen om semlor och tofflor

Mycket spännande står på agendan idag då vi ska få veta namnet på vår nya prinsessa. Inte lika intressant är veckans Fredagspanel men den kommer här ändå:

1. HAR DU NÅGRA FÖRBUD?

Själva ordet "förbud" har en negativ klang men det finns vissa saker jag undviker. Vita kolhydrater till exempel. Jag och min kropp mår mycket bättre utan socker.

2. HUR MÅNGA SEMLOR ÄTER DU PER ÅR?

Kombinationen av vetebulle, grädde och mandelmassa tycker jag är lite obehaglig. Dessutom brukar semlor som man köper på kaféer och dylikt alltid vara torra. Därför klarar jag mig utan att äta dem.
De senaste åren har det dock kommit en massa nya olika varianter på semlor som jag har blivit mycket förtjust i. Min favorit är wienersemlan. På konditoriet i Sollentuna centrum brukar de också ha en chokladsemla som är mycket god.



3. HUR OFTA TAPPAR DU BORT SAKER?

Jag har en tendens att lägga viktiga saker på "bra ställen". Ibland är dessa ställen så pass bra att jag själv inte minns dem.
Tyvärr kan jag i perioder vara väldigt tankspridd och då tenderar saker att tappas bort.

4. HUR "TOFFLIG" ÄR DU?

Som person: inte alls. Däremot har jag alltid tofflor på mig inomhus. Älskar tofflor!

5. ÄR DU BRA PÅ ATT LEVA I NUET?

Jag har lärt mig. The hard way. Det är ingen idé att älta det förflutna eller ångra beslut som man tidigare tagit. Det går inte att ändra på. Att ständigt leva framåt och planera ihjäl sig är också lönlöst.
Underskatta inte nuet. Nuet är livet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0