SJ borde ha andra prioriteringar

SJ vill sluta sälja biljetter ombord på sina tåg (DN). Som anledning ger man "att personalen ombord ofta utsätts för hot när de påträffar resenärer utan biljett".

Jag betvivlar starkt att just denna åtgärd skulle minska "hoten" eller frustrationen som går ut över personalen. Snarare tror jag att detta gör SJ´s resenärer blir ännu mer frustrerade, ännu mer irriterade över SJ´s brist på service.

Det är helt oförsvarbart som resenär att låta sina aggressioner gå ut över personalen på tågen. Men när ett företag har en så ofattbart inkompetent ledning har jag viss förståelse för att fel personer kommer i kläm och får stå till svars för klagomål som de inte kan göra någonting åt.

Min - och andras - respekt för SJ skulle öka markant om de tog tag i sina egna problem istället för att skylla dem på politiker och "Banverket".

Man kanske borde se till att få tågen att gå efter tidtabell istället för att försvåra biljettförsäljningen. Det - om något - borde vara en prioritet för SJ.

Make it work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0