Dagens GI-lunch

Klockan sju imorse strålade jag samman med kompisarna Andreas och Nana för att gå milen. Det blev riktigt tungt idag eftersom det var varmare ute än vad det varit den senaste tiden (jag var lite oförberedd). Halvvägs kunde jag ha sålt Andreas för en liter vatten!
Så dagens lärdom blir: drick mer vatten innan rundan eller ta med en flaska på vägen.
 
Nu när jag har semester ska jag försöka anamma Bob Harpers råd om att inte äta några kolhydrater efter lunch (undantag igår då det var både dop och födelsedag - det slank till och med ner ett glas cava!).
 
Så därför lägger jag lite extra omtanke på lunchen. Idag gjorde jag fullkornstagliatelle med tomat, svamp och färsk sparris och till det åt jag kycklingfilé.
Jag hade tänkt att lyxa till det ännu mer genom att strö över pinjenötter men det hade jag glömt att köpa. Det blev gott ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0