Bye bye, tjock-TVn!

Nej, en TV är ingen prioritering hemma hos mig (även om det är trevligt att ha). Den allra senaste modellen eller den mest avancerade apparaten har jag därför inget behov av - därav förklaringen till att jag behöll min tunga, otympliga tjock-TV fram tills att den dog igår morse (såg liksom inte någon anledning att köpa en platt TV så länge som den tjocka fungerade).

En ny TV är nu på plats och även om jag inte riktigt förstår mig på den ännu så kan jag i alla fall se det jag vill (det är ju "Modern family" ikväll på TV4 - därför var det lite bråttom att få den installerad).

Den gamla rackaren ska iväg till en miljöstation. Att få dit den har naturligtvis inte varit helt komplikationsfritt. Älskade kompis Andreas kom hit igår och hjälpte mig att få ut åbäket ur lägenheten (You tube-moment). Just nu står den i trapphuset (se bild) och snart kommer en annan kompis och hämtar den för begravning.

Jag är så där extra tacksam över mina vänner idag. Välsigne er!


Bye bye, Åbäke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0