Semesterpanelen om New York, körsbär och konflikter

Semesterns första Fredagspanel:
 
1. SKULLE DU KUNNA BO I ETT ANNAT LAND?
 
Ja, verkligen! Jag hanterar den svenska vintern sämre och sämre för varje år som går. Jag trivs alldeles perfekt i New York även om vintrarna där är lika kalla som här hemma.
Nu har jag ju fördelen att få känna värme på vintrarna genom mitt jobb så egentligen går det ingen större nöd på mig. Men så småningom hoppas jag att jag kan bo på varmare breddgrader i alla fall under vinterhalvåret.
 
2. VAD ÄTER DU HELST PÅ SOMMAREN?
 
Körsbär! Jag har kylen full med körsbär som jag måste ta hand om idag. Smarrigt att ha i smoothies!
 
 
3. VAD FÖREDRAR DU: ATT BADA I HAV ELLER SJÖ?
 
Inget av dem. Jag är rädd för det som kan finnas i sådana vatten, typ de där läskiga mördarmaneterna. Jag är en pool-tjej.
 
4. VILKET ÄR DITT SKÖNASTE SEMESTERMINNE?
 
Självklart New York! Försöker övertala mina kill-kompisar att följa med mig dit i mars när jag fyller år. Kan inte tänka mig ett bättre ställe att fira på.
 
 
5. PÅ VILKET SÄTT HANTERAR DU KONFLIKTER?
 
Det beror på vem jag ligger i konflikt med. Som kund står jag på mig och slåss med näbbar och klor (jag vill ha det jag betalar för).
Ett gott råd bara om man ligger i konflikt med mig: Ge mig aldrig någonsin "the silent treatment". Då är du dömd i kylan för evigt. Det är en av de få saker jag inte kan förlåta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0