Fredagspanelen om pengar och avkoppling

Mitt bland balkongfix och matlagning så kommer Fredagspanelen (behövde en kaffepaus):

1. VAD LÄGGER DU MEST PENGAR PÅ?

Bra mat och mitt hem. Det senaste året har jag lagt ner väldigt lite pengar på kläder och skor och annat ytligt utan har istället lagt undan till renovering av hemmet.

2. VILKEN MATVARA FINNS ALLTID HEMMA HOS DIG?

Parmesanost, dijonsenap och olivolja. Ägg är också en bra sak att alltid ha hemma. Man kommer väldigt långt med dessa varor.

3. VAD FÅR DIG ATT SLÖSA?

Gillar inte alls att slösa i någon form! Mår dåligt inombords när jag måste slänga mat till exempel. I morse var jag tvungen att hälla ut en liter mjölk som hade hunnit att bli gammal under tiden jag var borta och jobbade. Det gör ont i själen att slänga mat när det finns så många människor som dör av svält.

4. HUR KOPPLAR DU AV?

Genom att säga "nej", stänga av mobilen och datorn. Egentid är så underskattat med så välbehövligt.

5. VILKEN LÅT DANSAR DU HELST TILL?

Den här frågan har jag fått tidigare och då svarade jag "Safety dance" med Men without hats. Jag står fast vid det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0