Prioritering i juni: styrketräning

En del träningsdagar är bara bättre än andra. Visserligen var jag riktigt taggad när jag gick iväg till gymmet idag för att köra lite triceps och den efterlängtade fredagscyklingen. Men det gick till och med över förväntan bra!

De senaste veckorna har ju faktiskt min styrketräning blivit lite lidande. Har mest kört powerwalks (vädret har ju varit helt ljuvligt) och cykelklasser. Något sporadiskt styrkepass har det blivit här och där.

Och idag när jag körde triceps (och mage) så kände jag verkligen hur roligt jag tyckte att det var och hur mycket jag har saknat att lyfta vikter! Cykelpasset efteråt var både hårt och roligt med en mycket peppande instruktör som lockade fram den där energireserven som man alltid försöker gömma.

I juni ska jag koncentrera mig mer på styrketräningen. Självklart kommer jag att köra mycket kondition också men jag ska verkligen se till att tid finns för styrka.

Kör hårt, vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0