Fredagspanelen om stilförebilder och vårstädning

Förra veckans Fredagspanel utgick på grund av "gammal skåpmat" men idag har vi lite intressantare ämnen att ta upp.

1. VAD FÅR DIG ATT BYTA KANAL PÅ TVN?

Alla dessa dokusåpor och förvandlingsprogram. Det är för mig helt obegripligt att man inte bara kan göra flera avsnitt utan dessutom flera säsonger av program där man åker hem till folk som inte vet hur man städar för att göra det åt dem.
Jag väljer att inte titta för det enda jag funderar över är vad det är för sorts människor som frivilligt ställer upp, som vill vara med i den typen av program. 
Jag tror att det är andra saker än städning de behöver hjälp med.

Jag har också svårt för program som det där när två Ullared-anställda är ute och reser. Det är lyteskomik. Oerhört obehagligt att se.

2. VEM ÄR DIN STILFÖREBILD?

Jackie O och prinsessan Diana. De kunde båda bära vad som helst men såg alltid majestätiska ut.

3. VAD ÄR DIN STÖRSTA TILLGÅNG I LIVET?

Min humor och intelligens.

4. HAR DU VÅRSTÄDAT ÄNNU?

Jag säger så här: Jag har börjat. Eftersom jag städar väldigt grundligt och väldigt noga så tar det även väldigt lång tid. När jag började med badrummet till exempel så drog jag ut badkar, rengjorde där bakom, putsade kakelplattorna osv.
Det gör det omöjligt att vårstäda på en dag.

Just nu håller jag på med balkongen. Och när jag hade tvättat trallarna två gånger var jag fortfarande missnöjd med resultatet. Då efterlyste jag en slipmaskin på Facebook och ska få låna en av en kompis. Så när jag har en ledig dag så ska trallarna slipas och oljas in.

5. VILKET ÄR DITT LIVS SÄMSTA KÖP?

Mina bareMinerals borstar. Dyrast och sämst på marknaden.


Jackie O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0