Är det här den vägen vi måste gå idag?

Vi har tre stora matvarubutiker i kommunen: ICA Maxi (Arlandastad), COOP och Willys. Av dessa handlar jag oftast på Willys på grund av att de har den bästa grönsaks/fruktdisken och dessutom personal på golvet som hela tiden ser till att det finns det man önskar (ett stort minus är att de dock inte har tillräckligt med personal i kassorna).
 
COOP besöker jag nästan aldrig. Det är överdrivet dyrt och dit går bara dem som vill höja sin sociala status genom att betala överpris för sina varor.
 
ICA Maxi besöker jag ungefär en gång i månaden för att storhandla. Där köper jag storpack av kyckling, tvättmedel, läsk osv.
Jag köper aldrig grönsaker eller frukt där av den enkla anledningen att den avdelningen av butiken är rent ut sagt äcklig. De har till exempel bara två sorters bananer: gröna eller bruna (inte sällan med medföljande bananflugor).
 
Men det är ju egentligen inget problem, för jag som kund kan ju välja att handla någon annanstans.
 
När jag var och handlade på ICA Maxi för cirka en månad sedan lackade jag dock ur. Jag var och handlade sent på kvällen och behövde aubergine. Så jag frångick min principer och gick för att leta efter det på plats.
Synen som möter mig är obeskrivligt motbjudande (tyvärr fann jag mig inte och tog ingen bild vilket jag ångrar nu): auberginen var rutten! Och luktade likaså.
 
För mig är det en gåta att människor som är anställda för att ansvara för grönsaksdisken på ICA Maxi inte upptäcker en sådan sak. Det är nämligen inte första gången detta händer. Man får ju liksom anta att de får betalt för detta ansvar dessutom.
 
Eftersom det inte var första gången jag hittade ruttna grönsaker i denna butik så tänkte jag att jag skulle upplysa butiksansvarig om problemet. För ett problem är det. Det bildas ganska fort mask och annat skit som kan sprida sjukdomar.
 
Jag skrev ett mail och berättade om händelsen.
 
Sedan var det tyst. Jag fick inget svar.
 
Idag upptäckte jag på deras Facebooksida att en annan kund upplevt samma sak nyligen. Då när kritik helt plötsligt är offentlig så svarar chefen på ICA Maxi Arlandastad omedelbart. Jag kommenterade om mina upplevelser (och hur oerhört nonchalant jag tyckte deras tystnad var) och då påstår han att mitt mail har "kommit bort i cyberrymden" (förmodligen är han helt omedveten om att jag är vaccinerad mot skitsnack) och bad mig skicka mailet igen.
Jag svarade med att jag kanske borde publicera det på deras Facebooksida istället. Det verkar tydligen vara det enda sättet att nå fram.
 
Är det verkligen den vägen vi måste gå idag? Måste man kritisera via sociala medier för att nå effekt?
 
Tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0