Nyupptäckt matbutik

Det finns två ställen som jag älskar att besöka när jag är utomlands: matbutiker och Apotek. Nu när jag var på Kanarieöarna så passade jag till exempel på att köpa deras fantastiska förkylningsmedicin, Frenadol. Nu känner jag mig ordentligt beväpnad ifall att en förkylning skulle attackera.
 
I matbutiker kan jag gå omkring i i flera timmar. Tidigare fanns Gray´s American Food Store som fysisk butik bland annat i Stockholm men av okänd anledning för mig är de numera bara grossister.
 
Men av en händelse upptäckte jag igår att man kan köpa amerikanska (och självklart engelska) produkter på Söderhallarna i Stockholm, på The English Shop. Att den butiken gått mig obemärkt förbi förstår jag bara inte. Där finns allt man kan tänka sig: marmelader, sylt, godis, te, flingor.
På tisdag nästa vecka tänkte jag åka dit och titta (man kan även beställa deras produkter på nätet). Kanske det blir en burk med cranberrysause - då ska jag laga kalkon på juldagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0