Fredagspanelen om komplimanger och skam

1. HUR ÄR DU SOM KOCK?
 
Noggrann, påhittig och kärleksfull. Mat ska lagas med kärlek. Det blir helt enkelt inte bra annars.
 
2. FÅR DU OFTA KOMPLIMANGER?
 
Sällan numera. Men när jag väl får dem är de lyckligtvis äkta. Jag tycker det är trevligt att få och ge komplimanger men tycker att det är enormt motbjudande när folk fiskar efter dem.
 
3. NÄR SKÄMS DU SOM MEST?
 
När jag behöver försvara saker som jag inte kan styra över men fullkomligt håller med den som framför sin kritik. Samt svenskarnas avundsjuka. Den egenskapen är så djupt förankrad i vår folksjäl. Är det verkligen en så stor uppoffring att kunna glädjas med andra?
 
4. VAD SNÅLAR DU INTE MED?
 
Mascara och läppglans! Samt julklappar och presenter. Jag älskar att ge bort presenter!
 
5. HUR KOPPLAR DU AV?
 
Genom att vara helt själv. Gå på promenad själv, gå på bio själv, äta ensam. Mer än någonsin behöver jag min ensamtid nu och jag tar till vara på varje ögonblick jag kan få vara det.
Jag är inne i en liten "Garbo-period": I want to be left alone.
Det är en fas. Det går över så småningom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0