Fredagspanelen om mod och lögner

Efter att ha bakat äpple- och kanelmuffins med crumble (visst låter det höstigt?) till kollegorna i eftermiddag bjuder jag nu på veckans Fredagspanel:
 
1. HUR SER DINA MATVANOR UT?
 
Med de arbetstiderna jag har är det omöjligt att äta vid regelbundna tider, så det är inte ens lönt att försöka sig på det. Däremot försöker jag - i den mån det går - att byta ut alla vita kolhydrater i min dagliga kost, undvika socker, äta mycket grönsaker och mat med hög kvalitet (halv- och helfabrikat kommer inte innanför mina dörrar!). Jag äter mycket sällan snabbmat.
 
2. NÄR ÄR DU SOM MODIGAST?
 
Det modigaste jag har gjort (även det nyttigaste) var att "göra slut" med personer i bekantskapskretsen som inte tillförde mitt liv någonting. Energitjuvar, kan vi också kalla dem.
Mitt liv har blivit rikare sedan jag gjorde det. Ett svårt steg att ta men oerhört befriande. Efter det har jag också blivit bättre på att sätta gränser.
 
3. ÄR DU EN MORGON- ELLER KVÄLLSMÄNNISKA?
 
Definitivt en morgonmänniska! Jag föredrar att jag allting tidigt på dagen: träna, handla, fixa hemma. Jag har väldigt dåligt med energi på kvällarna och somnar i regel alltid relativt tidigt.
 
4. HUR TAR DU DIG TILL JOBBET?
 
Med buss (SL). Med variernade resultat. Mestadels går det bra men ibland får jag psykbryt på dem.
 
5. NÄR LJÖG DU SENAST?
 
Vita lögner använder jag varje dag. Mest av praktiska skäl. Annars försöker jag hålla mig till sanningen - det är inte alltid lätt att komma ihåg vad man ljugit om. Det går ju - faktiskt - att hålla tyst också om man inte har någonting vettigt att säga.
 
Eftermiddagsfika till kollegorna idag.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tror jag måste flytta tillbaka till Märsta. De där muffinsen ser farligt goda ut. Ha en fortsatt bra dag och en trevlig helg. Kram

Svar: Detsamma, Cecilia!
Maria L

2012-10-12 @ 12:50:14
URL: http://blogg.baciifsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0