Irritationsmoment: Ryanairs passagerare
Bland annat av solidaritet för människorna som arbetar ombord på Ryanair (kabinpersonal och piloter) så väljer jag att inte flyga med dem. Deras arbetsförhållanden är rent ut sagt för jävliga.
Ursprungspriserna på flygbiljetterna må vara billiga. Men i slutändan blir totalkostnaden för resan ungefär densamma som att boka med vilket annat flygbolag som helst. Att ta sig till och från de flygplatser som Ryanair flyger på kostar ofta en förmögenhet.
Detta ser dock inte Svensson när de vill ut och resa och deras dumsnålhet gynnar självklart Ryanair.
Och i detta mediadrev mot Ryanair är det faktiskt inte flygbolaget i sig som stör mig mest utan deras resenärer. Härom dagen var det en familj som var "strandade" i Kroatien som grät ut i kvällspressen och i förmiddags gick ett flygplan ner för landning i Billund på grund av tekniska problem (jag och kvällspressen har olika åsikter om vad en riktig "nödlandning" innebär). Och genast är det en resenär som mailar kvällstidningarna om hur synd det är om dem som "inte får någon information". Trots att de själva valt att flyga med detta flygbolag.
You get what you are paying for! Det kostar att flyga - inget snack om saken. Och väljer man då som passagerare att leta reda på den billigaste alternativet kanske man heller inte ska kräva så mycket.
Eller kontaktar man kvällstidningarna för att få bekräftelse på att man inte är så smart? Det är ju på grund av att människor väljer att flyga med Ryanair som gör att de är kvar som aktörer på marknaden. Så den största boven i dramat är inte Ryanair utan dess passagerare.
Kommentarer
Postat av: Zombie666
Håll klaffen IDIOT
Svar:
Maria L
Trackback