Nutellabollar

När jag senast rullade en chokladboll så hette de någonting helt annat. Men idag - en si sådär tjugofem år senare -  så fick jag för mig att vara lite nostalgisk. Dessutom ville jag ha lite kvalitetstid med Aidan. Vi gjorde supergoda chokladbollar med Nutella tillsammans.
 
INGREDIENSER:
 
125 gram smör (jag använde Mildas rapssmör)
1,5 dl strösocker
1-2 vaniljsocker
4 msk kakao
3 msk kallt kaffe
1 rejäl dl Nutella (finns ingen anledning till att vara blyg här)
knappt 7 dl havregryn
kokos att rulla dem i
 
GÖR SÅ HÄR:
 
Blanda strösocker, vaniljsocker och smör. Tillsätt sedan havregrynen och blanda väl, och slutligen resterande ingredienser till en kladdig smet.
Låt vila i kylen i cirka en halvtimme. Rulla sedan till önskvärd storlek på bollarna och rulla dem i kokos (eller varför inte något trevligt och färgglatt strössel?).
Klara!
 
Aidan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0