Ny stekpanna beställd!

Ni vet vad jag brukar säga: "Köper man kvalitet gråter man bara en gång".
 
Igår gjorde min billiga white-trash-stekpanna från ICA Maxi sin sista insats i mitt kök. En för övrigt utsökt middag (spaghetti alla putanesca med kycklingfilé) förstördes av att stekpannan var fullkomligt oduglig för sin uppgift. Bägaren rann över och jag pensionerade den.
 
Egentligen fanns inte en ny, prisvärd stekpanna med i månadens budget men nöden har helt enkelt ingen lag. Självklart började jag mitt letande på Bagaren och kocken. Och till min stora glädje hade de specialpris på exakt den stekpannan jag ville ha!
 
Le Creuset Stekpanna Toughened Aluminium Låg 28 cm
 
Så innan klockan hade slagit nio i morse hade jag både hunnit med en powerwalk (alltså, höstvädret nu är helt fantastiskt!), hämtat ett paket på Pan-ICA och beställt en ny stekpanna.
 
Såg förresten igår på B&K´s Facebooksida att de håller på att bygga ut sin butik i Göteborg. Lyckliga ni som bor i närheten och kan besöka denna underbara butik när ni vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0