Statement om den föreslagna tv-skatten

Jag tillhör den minoritet i Sverige som inte retar mig på TV-reklam. Det av den enkla anledningen att det är så vansinnigt mycket skit som visas och jag ser hellre att företag sponsrar detta än att jag gör det.
För jag förstår att det kostar pengar att producera tv-program. Och då är det ju alldeles fantastiskt att det finns sponsorer till detta istället för att vi tittare betalar via licenser eller skatter.
 
Detta är också orsaken till att jag blir skogstokig de få gånger jag tittar på statlig television (senast under OS) - den så kallade "public service" - och varenda jäkla sändning är "sponsrad av". Det borde den onekligen inte alls vara eftersom vi i nuläget finansierar de statliga kanalerna via en licens.
 
Nu är det på förslag att licensen ska skrotas till förmån för ytterligare en skatt. Och då vill jag bara klargöra en sak: är en enda sändning i statlig tv då "sponsrad av" så kommer det att ta hus i helvete!
 
(DN, DN, Ex, AB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0