Oanade krafter

Den muskelgrupp som jag tycker minst om att träna är bröst. Jag tycker det är vansinnigt tråkigt. Att träna bröst har alltid varit ett "nödvändigt ont" för mig. Jag gör det men tycker inte alls om det.
 
Igår stod just bröst på agendan. Dagsformen var väldigt bra. Jag hade sovit gott på natten och haft en lugn förmiddag hemma.
När jag kom till gymmet vid halv tre på eftermiddagen förvånades jag själv över de oanade krafter jag hade. Jag kände mig starkare än - ja, någonsin faktiskt - och kunde köra samtliga övningar på tyngre vikter och fler repetitioner än vad jag klarat av tidigare (jag för ju noggrant träningsdagbok för att kunna följa förbättringar och motgångar). Skillnaden från förra veckans pass var markant.
 
Gårdagens pass kanske var just den boost jag behövde. Helt plötsligt ser jag fram emot nästa bröstpass och ser det inte längre som ett nödvändigt ont. Vem hade kunnat ana det?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0