Min dag på Täby loppis

Vad som fungerar att sälja på en loppmarknad: gammalt smink, gamla parfymer, oanvända strumpbyxor och vissa kläder (gärna sådana med glitter på).
Vad som fungerar sämre: saker som är värda pengar, dukar, böcker.
 
Det underlättar också om man har en flygvärdinnas tålamod med människor.
 
Men jag är nöjd med dagen trots att jag är helt slut. Och solbränd. Jag som aldrig går ut utan solskyddsfaktor annars underskattade den sena augustisolen och resultatet blev att det svider både i pannan och på bröstet. Nu väntar en lång och sval dusch och sedan ska jag bara slappa resten av kvällen.
 
Sakerna som jag inte fick sålt idag på loppmarknaden (det blev ändå mer sålt än vad jag hade förväntat mig) kommer jag att donera till Läkarmissionens second hand.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0