Fredagspanelen om julbord och kollega Rod

Efter en något utmanande arbetsvecka (Sven satt lite käppar i hjulet för flygtrafiken) har jag en skön, lat söndagsförmiddag hemma. Då blir det veckans Fredagspanel:
 
1. FINNS DET NÅGOT DU HELST UNDVIKER PÅ JULBORDET?
 
Med handen på hjärtat tycker jag att den svenska julmaten är ganska tråkig och inte speciellt god. Jag har ju förmånen att få in lite danska influenser på julbordet som den fantastiska fleskesteken. Men sillen äter jag inte gärna - jag lämnar hellre plats i magen för andra godsaker.
 
2. VILKEN HISTORISK PERSON SKULLE DU HELST VILJA TRÄFFA?
 
Dagen till ära svarar jag John Lennon. Jag tror att vi hade trivts ihop.
 
3. VILL DU HA FLER ELLER FÄRRE ÖVERVAKNINGSKAMEROR?
 
Jag har arslet på två stolar i frågan. Dels tycker jag emellanåt att min personliga integritet blir "kränkt" (även om jag inte är speciellt förtjust i just det ordet eller hur man missbrukar användningen av det), dels är jag glad att övervakningskameror finns så man kan identifiera människor som hotar min och andras säkerhet i offentliga miljöer.
 
4. ÄR DU HÖJDRÄDD?
 
Ja, faktiskt. Och jag vet att det låter märkligt med tanke på mitt yrkesval. Men jag ser inte marken när jag är uppe i luften. Däremot blir jag snurrig i huvudet bara jag kliver upp på en pall...
 
5. VAD TÄNKER DU PÅ NÄR DU HÖR ORDET AUSTRALIEN?
 
Min vän och kollega Rod! En så imponerande kille. Han är ett språkgeni och kan till och med prata finska! Trodde inte ens det var möjligt att lära sig det språket i vuxen ålder. Enormt underhållande kille dessutom. All kärlek till Rod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0