Julpanelen!

Kanske årets roligaste att göra: Julpanelen!
 
1. VILKEN ÄR BÄSTA SCHLAGERVINNAREN?
 
Inom schlager har jag ju varken koll eller intresse men jag fullkomligt älskade Carolas "Evighet". Så jag svarar Carola!
 
2. VILKEN JULLÅT TYCKER DU ÄR BÄST?
 
Självklart "Do they know it´s christmas?". Bob Geldof skrev de viktigaste orden om julen:
 
Tonight, thank God it´s them
Instead of you...
 
Martin, min skatt, den här är till dig.
 
3. VILKEN JULKLAPP MINNS DU MEST?
 
De sakerna som mina "gudsöner" Nicko och Liam gjorde i skolan till mig. Jag har sparat allt. Från kottar målade i glitter till bokmärken.
 
4. VILKEN MAT ÄR VIKTIGAST PÅ JULAFTON?
 
Den danska fleskesteken och Anettes tartletter.
 
5. VILKEN ÄR DIN TV-FAVORIT PÅ JULAFTON?
 
Tv är fullkomligt oviktigt för mig på julafton eftersom jag firar den med de människorna som betyder mest för mig. Men jag är lyckligt lottad för jag är smärtsamt medveten om att tvn är det enda sällskapet många människor har på storhelger som julen. Värt att tänka på i all julstress. Var inte rädd att bjuda in ensamma människor i er gemenskap. Julen handlar i första hand inte om att förbättra landets BNP med att köpa en massa julklappar. Den handlar om kärlek.
 
God jul, alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0