Fredagspanelen om flygrädsla och paradrätter

Nu är jag hemma igen efter ett par arbetsdagar i Göteborg. Jag inleder den lediga helgen med veckans Fredagspanel:
 
1. VILKEN PRYL KLARAR DU DIG INTE UTAN?
 
I ärlighetens namn skulle nog planeten vara en trevligare plats att befinna sig på utan vårt extrema materiella behov men jag går inte in på det just nu.
De prylar jag uppskattar mest är dels min eltandborste, dels min Kitchen Aid.
 
2. ÄR DU FLYGRÄDD?
 
Nej, det skulle kännas märkligt att gå till jobbet om jag vore det. Risken är ju faktiskt större att jag blir påkörd av en bil på väg till jobbet än att en incident inträffar med flygplanet.
 
3. VILKEN ÄR DIN PARADRÄTT I KÖKET HEMMA?
 
Spaghetti con gamberetti och ytterligare ett par italienska rätter.
 
4. VAD ÄR DET ÄCKLIGASTE DU VET?
 
Övergrepp på barn. Motivering överflödig.
 
5. VILKEN VÄRLDSSTJÄRNA SKULLE DU VILJA BYTA LIV MED FÖR EN DAG?
 
Jag saknar ju den där önskan att vara känd. Tycker tvärtom att det verkar vara jobbigt att alltid vara i blickfånget och få varje steg man tar observerat, varje ord man säger kritiserat.
Hade hon levt idag så hade jag valt Greta Garbo. Hon drog sig tillbaka från rampljuset och jag har största respekt för det.
 
I want to be left alone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0