Fredagspanelen om imponerande idrottsmän och solbränna

Efter två veckors semesteruppehåll är nu Fredagspanelen tillbaka:
 
1. VEM ÄR SVERIGES FRÄMSTA IDROTTARE GENOM TIDERNA?
 
Foppa. Självklart. Men jag har alltid varit mycket imponerad av Ingemar Stenmark också. 
 
 
2. HUR GÖR DU FÖR ATT UNDVIKA ATT BLI SJUK?
 
Äter bra mat och motionerar. Jag är välsignad med ett mycket bra immunförsvar så det är sällan jag blir sjuk. Nu innan jul hade jag den värsta sjukdomsperioden i hela mitt liv då jag var förkyld till och från i två månader. Det har aldrig hänt mig tidigare och jag vill inte vara med om det igen.
Jag tror också att man ska ägna livet åt det som gör en lycklig. Inte reta upp sig på skitsaker. Välja sina strider.
 
3. SOLEN ÄR SNART TILLBAKA - HAR DU BRÄNT DIG ORDENTLIGT NÅGON GÅNG?
 
Jag brände mig faktiskt lite på ryggen nu när jag var i Thailand. Det var den enda nackdelen med att resa själv - jag hade ingen som kunde hjälpa mig att smörja in ryggen med solskyddskräm. Men jag klippte sönder en platskasse till en lång remsa som jag använde resten av semestern för att smeta ut både solkräm och after sun på ryggen. Fungerade alldeles utmärkt.
Jag har med åren blivit väldigt duktig på att skydda mig när jag solar.
 
4. HUR GÖR DU BÄST FÖR ATT KOPPLA AV?
 
Tar ett väldoftande bad, läser en bok, stänger av mobilen.
 
5. HUR OFTA ÄTER DU HEMMALAGAD MAT?
 
Så ofta jag kan. Eftersom jag reser mycket i mitt jobb har jag ju inte alltid möjlighet att styra över maten själv (jag försöker dock alltid att undvika junkfood). Därför är det ännu viktigare för mig att jag äter bra och nyttig mat här jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0