Fredagspanelen om julmatsångest och skidåkning

Detta blir min sista Fredagspanel innan semestern (åker på tisdag):
 
1. DET ÄR TV-GALORNAS TID NU. BERÄTTA OM ETT GALAMINNE!
 
Den enda svenska gala jag kan se utan att vrida mig av obehag i soffan är QX-galan. Den är alltid otroligt proffsig, rolig och sevärd (för att inte tala om minnesvärda). Till skillnad mot Idrottsgalan, Fotbollsgalan och Guldbaggegalan som alltid är överdrivet krystade.
 
2. HUR OFTA HAR DU SNÖBOLLSKRIG NU FÖR TIDEN?
 
Aldrig! Jösses, så primitivt.
 
3. ÄR DU EN SÅDAN PERSON SOM HAR ÅNGEST EFTER ALL JULMAT?
 
Nej, absolut inte! Jag tycker man ska unna sig lite god mat under julhelgen och njuta av den utan att få dåligt samvete. Däremot är jag lite ledsen över att jag inte har kunnat träna som jag vill den senaste månaden på grund av en ovanligt seg förkylning. Men nu verkar det som den håller på att ge med sig (har kunnat träna både igår och idag utan problem).
 
4. HUR BRA SKIDÅKARE ÄR DU?
 
Förmodligen katastrofalt dålig. Jag tror inte att jag har stått på ett par skidor sedan jag var tio år och min förhoppning är att jag aldrig behöver göra det igen heller.
 
5. VEM ÄR DEN KÄNDASTE PERSONEN DU TRÄFFAT?
 
Jag träffar ganska många kända människor i mitt jobb. Som regel kan jag säga så här: människor som är kända av en anledning - till exempel skådespelare, politiker, musiker eller författare - är oftast mycket ödmjuka och trevliga.
Människor som däremot är kända för att de har ett sjukligt bekräftelsebehov - som de som deltar i dokusåpor - saknar ofta social kompetens och hyfs (kanske inte så förvånande).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0