Tillbaka på ruta ett tack vare Refurn

nöjd jag var förra veckan då jag hittade den perfekta begagnade byrån på Refurn i Hammarby sjöstad. Efter många mail fram och tillbaka blev byrån reserverad och jag hittade en godhjärtad vän som erbjöd sig att köra mig till andra sidan stan i sin stora bil för att hämta den.
Byrån skulle sedan slipas ner (jag ska investera i en slipmaskin också eftersom jag har många projekt här hemma som ska göras om) och målas vitt och ställas i mitt sovrum.
 
Ungefär samtidigt som jag började att jobba igår ringde Refurn. Jag kunde inte ta samtalet så jag ringde upp fem minuter senare för att höra om det var något problem - jag hade ju trots allt reserverat byrån ända tills nästa lördag, den 27:e.
 
"Jo hej... Den där byrån som du har reserverat. Den har vi sålt."
"Har ni sålt min byrå?!".
"Ja... Det blev någon missuppfattning."
"Men det var väl inte så bra?".
"Nej. Men du kan ju alltid kolla om vi får in någon annan!".
 
Nej. Jag skulle inte tro det. Jag letar efter min byrå någon annanstans. Jag tycker bara att det var oerhört oproffsigt och jäkligt klantigt.
Mitt förslag till Refurn är: Sätt en stor jävla LAPP på saker som kunder har reserverat! Tro mig, så skulle väldigt mycket irritation kunna undvikas.
 
Och jag är tillbaka på ruta ett: hitta passande begagnad byrå till mitt sovrum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0