Nesbö maler på i "Frälsaren"

Större delen av dagen i dag har jag legat i soffan med sprängande huvudvärk. Det finns de som hävdar att väderlek inte alls har någon betydande roll när det gäller just huvudvärk men så fort det är åska på ingång så får jag det. Och idag var den inte nådig.
 
Så det enda jag har gjort idag är att läsa ut den sjätte boken i Harry Hole-serien, "Frälsaren". Och efter sex böcker av Jo Nesbö känner jag fortfarande att han borde läsa Stephen Kings mästerverk "Att skriva" där King ger det ovärderliga rådet "Uteslut alla onödiga ord".
 
Jag gillar Nesbös råhet men böckerna tenderar att bli för gaggiga. Samtliga böcker jag nu läst av Nesbö hade tjänat på att kortats av 150-200 sidor. Och som författare är man ju allsmäktig. Se för Guds skull till att Harry Hole får behandling för sin alkoholism, Nesbö!
 
BETYG: 2 av 5
 
Frälsaren
Bild lånad av Adlibris (cdon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0