Semesterpanelen om idoler och fåglar

Vilken härlig första semestervecka jag har haft! Underbart väder, mycket träning, 30-årsfest i onsdags, Nationaldagsfirade vid Slottet igår (kommer bilder snart) och inte alls mycket tid att blogga på. Nu kommer i alla fall veckans Semesterpanel:
 
1. VEM ÄR DIN IDOL?
 
David Bowie. Han har faktiskt varit med mig längre än Jesus. Och i år har jag uteslutande bara lyssnat på Bowie hemma. Just nu lyssnar jag på liveinspelningen från sista Ziggy Stardust-konserten.
 
2. VAD ÄTER DU ALDRIG?
 
Jordgubbar, hel- och halvfabrikat samt inälvsmat.
 
3. VAD VILLE DU BLI NÄR DU VAR LITEN?
 
Rockstjärna. Jag tyckte det verkade vara så trevligt att alltid få vara sminkad och klädd i glittriga kläder. Det tycker jag förvisso fortfarande - och klär mig gärna i glitter - men jag hade aldrig klarat av att vara känd.
 
4. VILKEN ÄR DIN FAVORITFÅGEL?
 
Egentligen är jag rädd för fåglar men jag hade en jättesöt underlat när jag var liten som jag saknar fortfarande. Hitchcock förstörde min relation till fåglar.
 
5. SJUNGER DU I DUSCHEN?
 
Nej, men däremot när jag sminkar mig.
 
 
Orsak till extas: "Moonage daydream" från sista Ziggy-konserten, 3 juli 1973.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0