Semesterpanelen om mat, resor och händighet

 
En produktiv dag är en bra dag. Förutom träning har jag hunnit med att skrubba hela köket (till och med socklarna). Det är så rent här inne nu att jag har tofflor på fötterna för att inte skita ner...
Och det är fredag. Här är sista Semesterpanelen:
 
1. VAD SKA DU GÖRA PÅ SEMESTERN?
 
Jag börjar jobba igen på måndag efter fyra veckors semester. Och jag är glad att jag hade så bra vintersemester tidigare i år (två veckor i Thailand i januari och en vecka i New York i mars). För de senaste fyra veckorna har varit så där, ärligt talat. Hade planerat att renovera hemma men olika omständigheter bidrog till att det inte blev av nu heller (är lite låg just nu men det vänder väl så småningom).
 
2. VAD ÄR DET VÄRSTA DU VET?
 
För tillfället är den listan ganska lång. Korkade människor ligger alltid illa till men jag försöker verkligen att ha tålamod med dem. Men det är svårt.
 
3. VAD ÄTER DU HELST?
 
Jag älskar mat! Gärna genuin italiensk mat.
 
4. VILKET LAND RESER DU GÄRNA TILL IGEN?
 
Älskar ju USA och dit åker jag gärna så ofta som möjligt. Fast ibland är det lättare sagt än gjort. Tittade senast idag efter hotell i New York under perioden januari-mars (som ska vara något av en lågsäsong). Det hotellet jag helst vill bo på är redan fullbokat och där det finns rum behöver man en något fetare budget än vad jag har.
 
5. ÄR DU HÄNDIG?
 
Inte alls! Har inget tålamod att lära mig heller. Därför är jag tacksam över att det finns duktiga människor som kan snickra och fixa och har det som yrke.
 
Italienska cannoli. Bland det godaste jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0