Utan lur

Min iPhone började strula i slutet av förra veckan. Inte så lägligt med tanke på att jag ville ta bilder på bröllopet som jag var på i lördags.
I går lämnade jag in den på lagning och det kommer att ta två veckor innan jag får den tillbaka.
 
Egentligen inga problem eftersom folk kan nå mig via Facebook om det är viktigt men man känner sig ändå lite handikappad utan. Jag har ju ingen hemtelefon heller och händer det någonting så kan ni ge er på att det gör det just som man inte har tillgång till en telefon.
 
Så jag letade fram min gamla och laddade den. Självklart var den operatörslåst så idag - när jag ändå var i Sollentuna för att träna - gick jag in till min gamla operatör och bad dem låsa upp den.
350 kronor kostade det (och då har jag ändå betalat värdet på luren flera gånger om på grund av taskigt abonnemang) och trots denna summa kommer det att ta ett par dagar innan jag kan använda telefonen.
 
Teknikens under. Ibland saknar jag hemtelefon och VHS. Det var inte så komplicerat på den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0