Fredagspanelen om humor och idoler

Kära vänner, här kommer veckans Fredagspanel:
 
1. FÅR MAN SKÄMTA OM VAD SOM HELST?
 
Nej. Även om det finns en klyscha som säger "man kan skämta om allt men man ska inte ta allting på allvar". Vi använder humor som en försvarsmekanism och det är nödvändigt för att vi ska kunna bearbeta sådant vi finner jobbigt. Men jag har väldigt svårt för skämt som rör händelser där människor har kommit till skada - det gör mig bara illa berörd. Det finns ju så mycket annat man kan göra sig lustig över.
 
2. ÄR DU PEDANT ELLER SLARVIG?
 
Över medel pedant! Jag älskar ordning och reda. Och är en av få människor som älskar att städa. Jag har visserligen lugnat ner mig lite på den fronten de senaste åren men fortfarande finns det få saker jag njuter av mer än när mitt hem är nystädat.
 
3. NÄR ÄR DU SOM MEST OHÄLSOSAM?
 
De dagar då jag slarvar med sömnen. Jag tror att det är farligare än vad vi vill erkänna. Men ibland har man inget val.
 
4. VEM VAR DIN IDOL SOM LITEN?
 
Samma som jag har nu: David Bowie. Jag var också helt såld på ABBA och deras musik älskar jag också fortfarande. Det finns inget "bäst före"-datum på kvalitet.
 
5. HUR ÄR DU I KÖKET?
 
Älskar matlagning och bakning! Jag skulle nog beskriva mig själv som en väldigt passionerad kock.
 
 
David Bowie framför Jacques Brels "My Death" på den historiska avskedskonserten av Ziggy Stardust på Hammersmith Odeon i London, 3 juli 1973.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0