Fredagspanelen om förebilder och priser

Strax är det dags för lördagens styrkepass på gymmet. Sedan ska jag heja fram Finland till ett brons. Men först blir det veckans Fredagspanel:
 
1. VEM ÄR DIN FÖREBILD?
 
Ur ett större perspektiv är det självklart Jesus. Sedan har jag människor i min närhet som jag beundrar så pass mycket att jag skulle vilja vara som dem. Deras sätt att vara och bemöta andra människor har gjort mig till en bättre människa.
 
2. VAD SKULLE DU VILJA BLI IHÅGKOMMEN FÖR?
 
Som någon som gav andra människor glädje och som en självständig person som kunde ta vara på mig själv.
 
3. VILKEN HISTORISK PERSON SKULLE DU VILJA ÅTERUPPLIVA?
 
Jag säger två: Jesus för att världen är i ett sådant skede just nu att vi behöver någon som honom. Samt John Lennon så han kunde visa dagens artister how to do it!
 
4. VEM SKULLE DU VILJA GE ETT PRIS?
 
Min kollega och författaren Ida Axelsson! Jag tycker hon borde få pris både för "årets debutant" och för "årets deckare".
 
5. VAD ÄR DET MEST EXOTISKA DU ÄTIT?
 
Frukt. Älskar exotisk frukt. Mango är min favorit.
 
Svart skugga
Bild lånad av adlibris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0